Villkor & frågor

Bokningsvillkor för Hågadalens 4 Rum & Kök

Gästen är införstådd och godkänner detta som ett avtal med Hågadalens 4 Rum & Kök under sin bokade vistelse.

Vi tillämpar förskottsbetalning vid bokningstillfället. Bokning och betalning sker digitalt i förskott med kreditkort/kontokort via vandrarhemmets hemsida. Kreditkortet ska var utställt på en av gästerna och kunna visas upp tillsammans med legitimation.

Återbetalning kan endast ske om du vid bokningen köper vårt avbeställningsskydd som är 10% av rumskostnaden. Din avbeställning måste då vara oss tillhanda via e-brev till info@hagadalensvandrarhem.se senast kl 08.00 två dagar före ankomstdagen. I annat fall kan återbetalning inte ske. Utan avbeställningsskydd görs ingen återbetalning.

Endast de gäster som anmäldes och checkade in i den betalda bokningen har rätt att bo (övernatta) på vandrarhemmet. Alla gäster ska vid behov kunna styrka sin identitet med giltig ID-handling.

Ansvar för uppkomna kostnader

Bokningsgästen är ytterst ansvarig officiell kontaktperson för sig och/eller övriga gäster i sitt sällskap och därmed ersättningsskyldig för eventuella skador eller kostnader som han/hon eller sällskapet orsakat vandrarhemmet eller tredje part.

Bokningsgästen är också ansvarig för att hyrda lakan och handdukar och för att samtliga nycklar lämnas kvar på rummet före avfärd.

Bokningspersonen är ersättningsskyldig för det lösöre som de övernattande gästerna i sällskapet skadat eller olovligen för bort från vandrarhemmet eller övriga utrymmen av fastigheten. Minimiersättningen är 1.000 kr. Lösöret är stöldmärkt.

Vid förlorad nyckel debiteras bokningsansvarig för framtagning av nya nycklar och omläggning av låscylinder till ett minimibelopp om 3.200 kr. Bokningsgästen godkänner att alla kostnader som han/hon, eller de personer som är i dennes sällskap, har åsamkat debiteras det kreditkort/kontokort med vilken bokningen betalades eller med separat faktura.

Ordningsregler

Varje gäst förbinder sig att

  • följa vandrarhemmets regler. Dessa medföljde i länk vid bokningsbekräftelsen och finns i sammanfattad informationsfolder på rummet
  • uppträda på ett sådant sätt att man visar respekt för övriga gäster, personal och boende i närheten
  • inte föra oväsen eller på annat sätt störa övriga gäster eller boende i närheten. Visa extra hänsyn före kl 8 och efter kl 23 genom att tala tystare och sänka ljudet på TV:n
  • ta av lakanen och lägga på golvet vid utcheckningen
  • lämna rummet i snyggt skick, det vill säga som vid incheckningen

Övrigt

  • Bokat rum är disponibelt från 16.00 på ankomstdagen till 11.00 på avresedagen
  • Dörrkod får inte delges till andra än de på förhand registrerade gästerna som övernattar i rummet
  • Ytterdörren skall alltid hållas stängd. Vänligen kontrollera noga när ni lämnar vandrarhemmet
  • Släpp bara in de gäster som ingår i ditt eget sällskap, inte någon annan person. Övriga gäster har egen kod
  • Husdjur är inte tillåtet på vandrarhemmet
  • Vi kan inte ta emot barn under 10 år
  • Sovsäck, egna täcken, filtar och kuddar får ej medtagas på grund av hygieniska skäl
  • Lakan ingår i priset, så även daglig tillsyn och slutstädning av rummet
  • Brödrost får endast användas i köket
  • Flambering eller annan matlagning som kan orsaka rökutveckling är förbjudet
  • Rökning är endast tillåtet vid soptunnorna. Använd glasburken som finns där till fimpar.
  • Rökning inomhus är helt förbjudet och regelbrott debiteras med 1000 kr

I samband med en bokning så lagrar vi personlig data i enlighet med vår integritetspolicy (se menyvalet till vänster).

Hur får man tag i nycklarna?

Du får kod till entrédörren på framsidan på sms på ankomstdagen tillsammans med information om vilket rum du har.

Vad gör man om man glömt koden?

Spara under hela din vistelse ditt sms med koden som du fick när du bokade! Har du förlorat din kod – ring 070-646 21 20.

Vad händer om man tappar bort en nyckel?

Du belastas kostnaden för framtagning av en ny nyckel och låscylinder. Minimiavgiften är 3.200 kr.

När är receptionen öppen?

Du är välkommen till vandrarhemmet den tid som passar dig bäst mellan kl 16.00-23.00 på ankomstdagen. Det är alltid en fördel om du kan ange ungefärlig ankomsttid vid bokningen.
Ring och prata med oss på 070-646 21 20 om du har frågor. Vi kommer att finnas på vandrarhemmet men inte nödvändigtvis mellan 16.00-23.00. Det går dock alltid bra att ringa.

Kan man betala kontant för rummen då man kommer till vandrarhemmet?

Nej, vi tillämpar inte kontantbetalning. Betalning sker digitalt i förskott i samband med bokningen. Vi tar gärna emot betalning via Swish till företaget. Hör av dig om du vill betala via swish istället.

Hur är det med lakan och handduk?

Lakan och handduk ingår i priset.

Om något händer, vem ska man vända sig till?

Ring 070-646 21 20

Vart vänder man sig om man glömt något?

Sänd oss ett mail till info@hagadalensvandrarhem.se eller ring 070-646 21 20

Vart vänder man sig om man har synpunkter?

Sänd oss ett mail med dina åsikter till info@hagadalensvandrarhem.se

Vilken tid ska man checka ut?

Du måste lämna rummet och dina nycklar senast kl 11 på avresedagen om inget annat är överenskommet.

Var ska man lämna nycklarna?

Lämna dina nycklar på rummet.

Var ska man lämna lakan och handdukar?

Tag gärna ur lakanen ur sängarna och lägg på golvet i ditt rum.

Vad ska man tänka på innan man lämnar rummet och vandrarhemmet?

  • Källsortera din papperskorg i avsedda kärl i köket
  • Detsamma gäller tomflaskor och burkar
  • Stäng alla fönster
  • Snygga till i rummet så det ser lika trevligt ut som när du kom
  • Vik täcket och lägg kuddarna snyggt på sängen
  • Glöm inte att ta med dig maten från frysen, kylskåpet och köksskåpet
  • Lämna lakan och handdukar på golvet i rummet
  • Lämna nycklarna på rummet

Finns det parkering?

Ja, det är fri parkering på framsidan av huset. Dock ingår inte el. Har du en större bil, hör av dig före.

Hur är det med TV?

TV finns i sällskapsrum.

Finns det hiss?

Nej, det behövs inte då alla rum ligger på samma plan som kök och badrum.

Finns det tillgång till tvättstuga?

Gäster har tillgång till tvättstuga efter överenskommelse. Priset är 70 kr/maskin. Ring 070-646 21 20.

Finns det internet?

Du har tillgång till fri internetuppkoppling. Inloggningsuppgifter finns på rummet.

Kan man köpa frukost på vandrarhemmet?

Vi serverar inte frukost, men du har givetvis möjlighet att själv göra i ordning frukost och lättare mat. Köket är utrustat med vattenkokare, kaffebryggare, brödrost, spis, ugn, mikrovågsugn och kylskåp & frys.

Vi bjuder på kaffe, nescafé och te. Säg till ifall ni vill ha mjölk till kaffet.

Använd spisfläkten vid tillagning av mat så inte matos går in i rummen.

Häll allt matfett efter matlagningen i den rostfria behållaren som står bredvid spisen.

Spisens timer stänger av strömmen efter två timmar.

Tillämpar ni källsortering?

Ja. I köket finns behållare med symboler för diverse källsortering. Under diskhon finns två kärl, en för matrester och en för övrigt, till exempel hushållspapper (brännbart).

Har vandrarhemmet handikapptoalett?

Nej.

Kan man ta med sig husdjur?

Nej, det är inte tillåtet.

Kan man hyra lakan och handduk?

Lakan och handduk ingår i priset.

Vad kostar det om man är en person och det bara finns tvåbäddsrum lediga?

Priset för rummet är detsamma även om du inte använder båda bäddarna.

Kan man få extrasäng till rummet?

Det finns inte möjlighet att få fler sängar än de som redan finns på ditt rum.

Kan man låta ett litet barn sova i samma säng som en vuxen?

Nej. Vi kan inte ta emot barn under 10 år.

Vad bör man mer tänka på?

Köket används av alla våra gäster. Var noga med att diska, torka och ställ tillbaka porslin och dylikt på sina respektive platser direkt efter måltiden.

Alla rum är utrustade med persienner. Dessa ska användas vid mörkläggning av rummet. Dra inte i gardinerna!

Rökning får endast ske ute vid soptunnorna, ej invid huset. Detta för att förhindra att röken kommer in i huset och orsakar obehag för våra övriga gäster eller riskerar att utlösa falskt brandlarm. Se våra villkor.

För allas trevnad – tänk på att dra ner på ljudnivån efter kl 23 och före kl 7.

Läs noga igenom våra villkor innan du bokar rum hos oss. Till våra villkor

Finns det restaurang i närheten?

Med buss 11 kan du enkelt ta dig till centrala Uppsala. Här finner du ett otal krogar i en av Sveriges restaurangtätaste stad. Även i Gottsunda Centrum finns ett flertal restauranger. Dit kan du ta dig med bil (2,5 km) eller vandra över Gottsundagipen ca 10 minuter. Kartor finns tillgängliga på vandrarhemmet. Skarholmens restaurang i småbåtshamnen är öppen sommartid. Det är 3,5 km söderut. Buss 11 tar dig till både Skarholmen och Gottsunda Centrum.

Hållplatsen är Lurbo bro och tidtabell finner du på https://www.ul.se/reseinfo/tidtabeller/tidtabeller/

Vad kan man göra i närheten?

Fortsätter du Vårdsätravägen söderut passerar du avtagsvägen till både Vårdsätrabadet och Lyssnarängsbadet, där du kan bada i sjön Ekoln, som är en del av Mälaren.

Njut av en 3-kilometerspromenad längs Hågaån (Vårdsätra Strandpromenad) från Lurbo bro till småbåtshamnen och restaurangen i Skarholmen och avsluta med en fika, lunch eller middag.

Sunnerstastugan med café och restaurang håller öppet med olika aktiviteter året om. Till exempel skidor och snowboard på vintern och äventyrsbana och kanotpaddling under sommaren. Information finns på www.sunnerstastugan.se

Tag en halvdags promenad och njut av naturen i Hågadalen – Nåstens Naturreservat, eller en kortare tur till Predikstolen, en 15 meter hög klippa med lämningarna av en fornborg, som ligger på andra sidan Hågaån från vandrarhemmet räknat.

Insamling av information

På vår webbplats hagadalensvandrarhem.se/ samlar vi in information från dig när du bokar ett rum hos oss via kontaktformulär. Den insamlade informationen inkluderar ditt namn, dina adressuppgifter, din e-postadress samt övriga uppgifter som du frivilligt väljer att uppge i formulärets meddelanderuta. I samband med bokningar använder vi bokningssystemet Sirvoy för att samla in informationen.

Användning av information och syfte

Vi sparar persondata i tre (3) månader. Detta gäller för betalningar, samt även avseende registreringskort enligt krav från polismyndigheten.

Den information vi samlar in från dig används även för att:

  • Kontakta dig via e-post eller telefonnummer (om du fyller i det i kontaktformuläret)
  • Hantera bokningar
  • Förbättra vår hemsida
  • Förbättra vår kundservice

Utlämnande till tredje part

Vi säljer, handlar, eller på annat sätt överför, inte personligt identifierbar information till utomstående parter. Detta inkluderar inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår webbplats, med kravet att dessa parter godkänner att hålla informationen konfidentiell.

Informationsskydd

Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Vi använder oss av avancerade krypteringsmetoder för att skydda uppgifter som överförs över internet. Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (ex. bokningsservice), får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö.

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Dessutom förbättrar våra cookies användarupplevelsen genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies kopplas över huvud taget inte till personligt identifierbar information på vår webbplats.

Radera personuppgifter

Du kan när som helst kontakta oss på info@hagadalensvandrarhem.se för att få information om vilka personuppgifter vi har sparat om dig eller om du vill att vi raderar dina personuppgifter.

Samtycke

Genom att godkänna cookies på vår webbplats eller ge godkännande i vårt bokningsformulär, så godkänner du vår integritetspolicy.